Επίσης , υπάρχουν κάποιοι που λένε οτι όλες οι θρησκείες βασίζονται στον φόβο και σκοπό έχουν να "αρμέγουν" τον άνθρωπο .
Και τα δύο λογικά ακούγονται . Είναι δυνατόν να ισχύουν και τα δύο ;
Ας δούμε πρώτα πώς ξεκίνησαν οι θρησκείες :
Στο απώτατο παρελθόν ο φόβος ήταν μόνιμος σύντροφος του ανθρώπου :
# Θα πάει καλά η σοδειά ;
# Θα αρρωστήσει κανείς δικός μου απο ανίατη ασθένεια ;
# Θα μας επιτεθούν οι εχθροί ;
Κάποιος επιτήδειος παρατήρησε οτι η επίκληση αόρατων δυνάμεων και οι τελετές , επιδρούσαν ηρεμιστικά και οι φοβισμένοι ήταν πρόθυμοι να δίνουν κάποιο δωράκι στο επιτήδειο ( ιερέα ) για την "μεσολάβηση" . Δεν είχε σημασία αν τελικά η σοδειά καταστρεφόταν . Σημασία είχε το ότι ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ( της τελετής ) ο φοβισμένος ηρεμούσε . Μετά ο ιερέας θα μπορούσε να ισχυρισθεί οτι "Κάποια αμαρτία έκανες πάλι , μετά την τελετή , και ο θεός ξαναοργίσθηκε" ή "Ήταν να πάθεις μεγαλύτερο κακό αλλά εγώ μετέπεισα τον θεό να σε τιμωρήσει λίγο" .
Έτσι οι τελετές , οι μαντείες , οι ναοδομίες , οι ενδυμασίες των ιερέων , τα θυμιάματα έγιναν ολόκληρη επιστήμη . Επιστήμη που ωφελούσε τους ιερείς .
Μετά τον "μέγα" Κωνσταντίνο η θρησκεία αναβαθμίζεται . Τώρα λειτουργεί προς ώφελος ΚΑΙ των πολιτικών !
Ιερατείο και αυτοκράτωρ συνεργάζονται στενά στο δούλεμα του λαού προς όφελος και των δύο .
Κοινό χαρακτηριτικό της θρησκείας ( προ και μετά Κωνσταντίνου ) ο ΦΟΒΟΣ ( της οργής του θεού ) και η ΑΜΟΙΒΗ των ιερέων .
Αυτές τις θρησκείες του Φόβου δεν νομίζω να τις εγκρίνει κανείς Φίλος της Πατρώας Θρησκείας .
Υπάρχει και ένα άλλο είδος θρησκείας που δεν έχει δοκιμασθεί στην πράξη :
Η Θρησκεία των Φωτεινών Προτύπων ( ή Θρησκεία της Ανόδου ) .
Δηλαδή εξυμνούμε κάποια φωτεινά παραδείγματα ( ανθρώπους μάλλον παρά θεούς ) . Κάνουμε ανδριάντες τους . Χτίζουμε ναούς . Κάνουμε τελετές . Σκοπός μας να ΑΝΕΒΑΣΟΥΜΕ την ψυχή μας στο ύψος εκείνων .
Δεν υπάρχει τιμωρία απο ανώτερες δυνάμεις . Τιμωρία είναι η ντροπή μας αν δεν κατορθώσουμε να εξυψωθούμε .
Δεν προσμένουμε ούτε πλούτη , ούτε καλή σοδειά , ούτε υγεία απο τα Φωτεινά Πρότυπα .
Τα πλούτη δεν μας πολυενδιαφέρουν ενώ η σοδειά και η υγεία είναι δική μας υπόθεση να τα διαφυλάξουμε .
Πώς ξεχωρίζουμε τα δύο είδη θρησκειών ; Απο το ότι στην Θρησκεία της Ανόδου δεν υπάρχει ΑΜΟΙΒΗ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ !
Οι ιερείς ούτε δημόσιοι υπάλληλοι είναι ούτε δωράκια δέχονται . Είναι εθελοντές . Γι' αυτό άλλωστε τελετές δεν γίνονται συχνά αλλά μόνο σε ημέρες και ώρες αργίας .
Οπότε , και οι δύο αρχικές απόψεις είναι σωστές αλλά δημιουργείται σύγχυση διότι με την λέξη "θρησκεία" δηλώνουμε δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα :
Όταν κάποιοι λένε οτι χωρίς θρησκευτική αλλαγή δεν γίνεται καμμία κοινωνική αλλαγή , εννοούν την Θρησκεία της ΑΝΟΔΟΥ .
Όταν οι άλλοι λένε οτι όλες οι θρησκείες βασίζονται στον φόβο , εννοούν τις Θρησκείες του Φόβου .
Μια ενάρετη ηγεσία θα μπορούσε να χρησιμοποιεί και τις δύο θρησκείες ;
Θεωρητικά "ΝΑΙ" !
Για τα ανώτερα πνεύματα , γι αυτούς δηλαδή που θεωρούν τον εαυτό τους αναλώσιμο υπέρ μιας ιδέας , θα υπήρχε μια Θρησκεία της Ανόδου .
Για τον όχλο ( που θεωρεί το σαρκίον του κέντρο του Σύμπαντος ) θα υπήρχε μια θρησκεία που να τον χαλιναγωγεί με τον φόβο .
Αν ο "μέγας" Κωνσταντίνος είχε εφαρμόσει το τέχνασμα των δύο θρησκειών , σήμερα και εμείς ακόμη ( οι Φίλοι της Πατρώας Θρησκείας ) θα τον υμνούσαμε .
-------------------------------------------------------------------
ΔΑΡΒΙΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
(24-5-2014)
Ένα συνηθισμένο λάθος είναι η αντίληψη της ομοιομορφίας . Λένε οι πολλοί "ΤΟ ΠΡΟΒΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ : ΜΗΚΟΣ ΠΟΔΙΩΝ ΤΟΣΟ , ΜΗΚΟΣ ΑΥΤΙΩΝ ΤΟΣΟ , ΜΗΚΟΣ ΤΡΙΧΩΜΑΤΟΣ ΤΟΣΟ" . Άλλοι λένε "Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ : ΑΥΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΕΜΨΥΧΩΣΗ , ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ , ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ" .
Δηλαδή έχουν αυτή την εικόνα στο μυαλό :
Η αλήθεια όμως είναι κάπως έτσι :
Μοιάζει δηλαδή με βεντάλια . Κανένα πρόβατο δεν είναι ίδιο με τα άλλα . Μικροδιαφορές στο μήκος των ποδιών , στο μήκος του τριχώματος , στην αντοχή σε ασθένειες κλπ . Έτσι , αν αλλάξει το περιβάλλον ( πχ γίνει πιο ψυχρό ) δεν θα πεθάνουν όλα τα πρόβατα . Αυτά που έχουν λίγο μακρύτερο τρίχωμα θα ζήσουν και το λιβάδι δεν θα μείνει άδειο .
Παρόμοια και οι πιστοί μιας θρησκείας . Κανείς δεν έχει απόλυτα όμοιες ιδέες με τους άλλους . Άλλος είναι πιο αυστηρός στην εφαρμογή των κελευσμάτων της θρησκείας , άλλος πιο ελαστικός . 'Ετσι , αν αλλάξει ο κοινωνικός περίγυρος ( πχ αν πλουτίσει η κοινωνία ) ο ελαστικός θα κατορθώσει να συμβιβάσει την τρυφηλή ζωή με την θρησκεία και θα γίνει το πρότυπο προς μίμηση . Ο αυστηρός δεν θα βρεί οπαδούς και θα γίνει ο γραφικός ταλιμπάν .
Φαντασθείτε σε ένα αρχαίο λιβάδι να ζεί ένα φυτοφάγο . Άς το ονομάσουμε "προβατίδιον" . Υπάρχουν κάποια βραδυκίνητα σαρκοφάγα αλλά το προβατίδιον καταφέρνει να αμύνεται πολύ καλά με τα κέρατα που έχει και δεν κινδυνεύει να εξαφανισθεί . Καθώς τα χρόνια περνάνε , κάποιοι νέοι κίνδυνοι εμφανίζονται . ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑΖΕΙ . Δηλητηριώδη φίδια έρπουν στο λιβάδι . Ταχυκίνητα σαρκοφάγα εισβάλλουν . Ένα νέο φυτοφάγο εμφανίζεται με στομάχι-λάστιχο . Καταβροχθίζει γρήγορα μεγάλες ποσότητες χόρτου ( που είναι απαραίτητο για το προβατίδιον ) και το αναμασά αργότερα με την ησυχία του .
Τα πράγματα για το προβατίδιον δυσκόλεψαν . Πεθαίνουν μαζικά τα άτομα του κοπαδιού . Κάποια άτομα όμως που έχουν πιό χοντρό δέρμα στα πόδια , πιό ελαστικό στομάχι και είναι πιό ταχυκίνητα επιβιώνουν . Έτσι , εάν πάει στο λιβάδι ο φυσιοδίφης μετά απο μερικές δεκαετίες , θα το δεί γεμάτο απο φυτοφάγα . Μοιάζουν λίγο με το προβατίδιον αλλά έχουν και αρκετές διαφορές : Απο τις οπλές έως το γόνατο το δέρμα έχει γίνει σκληρό σαν το καύκαλο της χελώνας . Το μέγεθος του ζώου είναι μικρότερο και έτσι είναι πιό ταχύ και ευέλικτο . Το στομάχι του έχει μεγάλη ελαστικότητα και χωρητικότητα .
Έτσι , ο φυσιοδίφης , δίνει ένα νέο όνομα στο ζώο : το ονομάζει "πρόβατον" .
Το παλαιό προβατίδιον υπάρχει ακόμη στο λιβάδι αλλά είναι σπάνιο είδος πλέον και πρέπει να είναι πολύ τυχερός κάποιος για να το συνατήσει .
Βλέπουμε λοιπόν οτι ΟΣΟ ΤΟ ΛΙΒΑΔΙ ΠΑΡΑΓΕΙ ΧΟΡΤΟ , η Φύση θα επινοήσει κάποιο πλάσμα ικανό να ζήσει και να επικρατήσει στο λιβάδι .
Ας πάμε τώρα στην Πατρώα Ελληνική Θρησκεία . Στα αρχαία χρόνια δεν είχε κάποιον αξιόλογο αντίπαλο στα εδάφη της . Η επιβίωση ήταν εύκολη . Κάποια στιγμή όμως εμφανίσθηκαν νέες ιδέες ( ας τις πούμε "δηλητηρώδεις ιδεολογίες" ) : Η ιστοριούλα ενός ταλαίπωρου και κακομοίρη ξυλουργού που τον σκοτώνουν οι "κακοί" αλλά αυτός τελικά θριαμβεύει ! Η ιστοριούλα αυτή , παραδόξως βρίσκει γόνιμο έδαφος στις ψυχές κάποιων ανθρώπων . Είναι αρεστή . Στην αρχαία Ελλάδα ( των ηρώων και ημιθέων ) δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει ίνδαλμα ένας ταπεινόφρων ταλαίπωρος .
Κάποια στιγμή εμφανίζονται οι επιστημονικές ανακαλύψεις που αποκαλύπτουν οτι ο κεραυνός και η ξηρασία είναι φυσικά φαινόμενα και όχι έργο θεών . Η ΑΘΕΪΑ κάνει θεαματική εισβολή στο σκηνικό .
Έπειτα εμφανίζεται το Βατικανό που λέει "Ό,τι ιδέες και να έχετε , ελάτε υπό την σκέπη μου . Θα κάνω ένα ιδιαίτερο τάγμα για εσάς . Δεν χαλάω χατήρι σε κανέναν. Θέλεις να ζείς με στερήσεις ; Έλα στο τάγμα των Φραγκισκανών . Αν δεν σου κάνει αυτό το τάγμα έχω τους Ασσομψιονιστές . Έχω τους Καπουτσίνους . Κάπου θα σε βολέψω βρέ αδερφέ !" .
Τα πράγματα για την Πατρώα Θρησκεία δυσκόλεψαν .
Παρόλο που η αθεϊα λιγοστεύει τους πιστούς , η ψυχή του ανθρώπου εξακολουθεί διψά για ΑΝΑΤΑΣΗ !
Το λιβάδι εξακολουθεί να βγάζει χόρτο !
Δεν έχει σημασία πόσα πτυχία Πυρηνικής Φυσικής έχει ο άλλος . Πού και πού θέλει να βρεθεί μαζί με άλλο κόσμο και να συμμετέχει σε κάποια ΤΕΛΕΤΗ . Τύμπανα , σουράβλια , χοροί , θυμιάματα , επικλήσεις να τον απογειώσουν λίγο και να ξεχάσει νετρίνα , ποζιτρόνια , δηλώσεις εφορίας , ΦΠΑ , εισφορές , ασφάλιστρα , ΔΕΗ κλπ
Αν λοιπόν η Πατρώα Θρησκεία απαιτεί να πιστεύουν οι λατρευτές στην ύπαρξη των αρχαίων θεών , θα χάσει πολύ κόσμο .
Αν αρνηθεί την ιδέα του "θριαμβευτή κακομοίρη" θα χάσει και άλλο κόσμο .
Και εάν βάλει πολλούς άκαμπτους κανόνες θα χάσει και άλλο κόσμο . Θα πάνε όλοι στο "Βατικανό" .
Τί πρέπει λοιπόν να κάνει η Πατρώα Θρησκεία για να επιζήσει στο ΝΕΟ ΑΛΛΑΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ;
α) Να δεχτεί και όσους δεν πιστεύουν στην ύπαρξη των Ολυμπίων θεών .
β) Να κατασκευάσει μια ιστορία για κάποιον καλό Πλήθωνα που οι κακοί τον κατεδίωξαν και πέθανε δυστυχής αλλά η διδασκαλία του θριάμβευσε και κατετρόπωσε το σκότος . Μπορεί να γράψει ένα ευχάριστο "Ευαγγέλιο" με ενδιαφέρουσες ιστορίες με πρωταγωνιστή τον Πλήθωνα .
γ) Να ιδρύσει πολλά τάγματα ώστε να ικανοποιεί ευρύ φάσμα λατρευτών . Δεν χρειάζεται ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ αλήθεια . Ελαστικότητα χρειάζεται .
Θα ρωτήσετε βέβαια "Θα είναι αυτή ΠΑΤΡΩΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ;" .
Ένας παρατηρητής δεν θα διέκρινε ( με πρώτη ματιά ) καμμία διαφορά : Ναοί , ενδυμασίες , στέφανοι , μουσικά όργανα , θυμιάματα , θύρσοι , σπονδές , ύμνοι , επικλήσεις , γλώσσα θα ήταν ίδια . Αιματηρές θυσίες δεν νομίζω να δεί .
Με μια προσεκτική ματιά θα διαπιστώσει οτι άλλοι λατρευτές επικεντρώνονται στους θεούς ενώ άλλοι υμνούν σπουδαίους θνητούς ( τον Πλήθωνα και άλλους φιλοσόφους ) .
Κυττάζοντας βαθύτερα , στον πυρήνα της θρησκείας , θα διαπίστωνε οτι αυτός έμεινε αναλλοίωτος :"ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ . ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙΣ ΤΗΝ ΦΥΣΗ" .
Πιο παραστατικά θα λέγαμε οτι ο σκελετός και το δέρμα παρέμειναν τα ίδια ενώ τα σπλάχνα άλλαξαν αρκετά .
Οπότε θα έλεγα "Ναί , εξακολουθεί να είναι η Πατρώα Θρησκεία" . Τί κέρδισε η Πατρώα Θρησκεία με αυτές τις αλλαγές ;
α) Είναι ο ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ του ΛΙΒΑΔΙΟΥ . Η Πατρώα Θρησκεία ( στην μορφή που την γνώρισαν οι Μαραθωνομάχοι ) δεν μπορεί να επιζήσει στο σημερινό ΑΛΛΑΓΜΕΝΟ περιβάλλον .
β) Διασώθηκε ο Κεντρικός Πυρήνας .
Αν κατορθώσουμε να σώσουμε τον πυρήνα , ουσιαστικά σώσαμε και την Πατρώα Θρησκεία . Όλα τα άλλα μπιχλιμπίδια αλλάζουν και θα αλλάζουν πάντα σύμφωνα με το περιβάλλον .
Η ΑΛΛΑΓΗ είναι το μόνο που ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ στο Σύμπαν !
Ο πυρήνας όμως (αφού κρίνουμε οτι είναι σωστός και απαραίτητος για την επιβίωσή μας ) κατορθώνει να διασωθεί αναλλοίωτος .
Δύο πυρήνες θρησκειών υπάρχουν :
1. Ο άνθρωπος είναι το αφεντικό της Φύσης ( ιουδαϊσμός - χριστιανισμός - ισλαμισμός-κομμουνισμός ) . "Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και κατακυριεύσατε την Γήν !"
2. Ο άνθρωπος είναι εξάρτημα της Φύσης ( Ελληνική θρησκεία ) . "...ή τω του παντός βίω υπάρχουσα ευδαίμων ουσία, ουχ ένεκα σού γιγνομένη, σύ δ' ένεκα εκείνου". (...τίποτα δεν έγινε για χάρη σου αλλά εσύ έγινες για χάρη εκείνου - Πλάτων Νόμοι , βιβλ 10 , 903c )
Μια θρησκεία ( είτε της Ανόδου είτε του Φόβου ) αποσκοπεί στην ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ προς την επιθυμητή κατεύθυνση .
Μας ενδιαφέρει να μαζέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο που να υπακούει στον κεντρικό πυρήνα . Να καθοδηγείται απο εμάς . Διότι αν αφήσουμε τον κόσμο αδέσποτο , θα τον καθοδηγήσει το άλλο θρήσκευμα με τον εκ διαμέτρου αντίθετο πυρήνα .
Και θα στρέψει ( τον κόσμο ) εναντίον μας !
*********************************************
pitago99@gmail.com
Αρχική σελίδα : http://lofos.info/pythas/ideologia.html
Αρχική σελίδα Πυθαγόρα : http://lofos.info/pythas/index.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου