Η Μυθολογία είναι ο προθάλαμος της Ιστορίας
Τό εὐφημεῖν ἀεί εἰς ἀγαθόν ἄγει.


«Τι εστί Θεός; Άνθρωπος αθάνατος. Τι δε Άνθρωπος; Θεός θνητός.».
Ηράκλειτος

Σελίδες

Είπα, αλλά...

Του Δρ. ΚΩΣΤΑ ΒΙΤΚΟΥ
Είπα να σβήσω τα παλιά, να σκίσω τα δεφτέρια, αλλά ήρθε ο Μεγαδιάβολος και μου ‘κοψε τα χέρια (παραλλαγή του λαϊκού άσματος). Είχα αποφασίσει να μη δώσω σημασία στη νεαρή λαμπαδόχυτη χήρα που, μετά τον ενταφιασμό τού άντρα της, ερωτόσμιξε με τον φίλο της σε μια καρβουναποθήκη για να νιώσει το μεγάλο, βαρύ πένθος της! Είχα, επίσης, αποφασίσει να μην ασχοληθώ με τους παπάδες, γιατί με προειδοποίησαν πως μοιάζουν με κάρβουνα: τ’ αγγίζεις και μαυρίζεις!

Όμως άλλες οι βουλές του ανθρώπου, άλλες του Διαβόλου – και είναι ο Διάβολος που ζει και βασιλεύει, από την εποχή του τριχωτού τρωγλοδύτη μέχρι σήμερα. Κανένας θεός δεν μπόρεσε να νικήσει το ακατανίκητο αυτό πονηρό πλάσμα. Πώς, λοιπόν, να τον νικήσω εγώ; Ου δυνατόν, ω φίλοι. Έτσι κάθισα και σταχυολόγησα κάποιες πονηρές, διαβολεμένες σκέψεις, καθώς απολάμβανα τις αδιάκοπες «διακοπές» μου μεταξύ σφύρας και πρίονος (σφυριού και πριονιού).


Ο «ΚΛΕΜΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ»

Με αφορμή την πρόταση να παραμένουν ανοιχτά τα καταστήματα στην Ελλάδα όλες τις Κυριακές, ο αμβροσιώδης μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, Αμβρόσιος, διακήρυξε ότι η εργασία της Κυριακής είναι καταραμένη! Συγκεκριμένα, ο την αμβροσίαν εξουσιάζων Αμβρόσιος, λέει:
«Η Πολιτεία, παρασυρόμενη ή και καθοδηγούμενη από τις μασσωνικές και τις αθεϊστικές αρχές της παγκοσμιοποιήσεως, αποπειράθηκε να καταργήσει την αργία της Κυριακής! Δεν της έφθανε, βλέπετε, το γεγονός, ότι κατά τις έξι υπόλοιπες εργάσιμες ημέρες της εβδομάδος "ψυχή δεν πατάει στο μαγαζί μου", όπως επί λέξει χαρακτηριστικά μας έλεγε κάποιος καταστηματάρχης εδώ στο Αίγιο, επιχειρεί να ανοίξει τα καταστήματα και την "άλλη", την "εβδόμη ημέρα" ή αλλιώς "την ημέρα του Κυρίου", έτσι ώστε να ανατραπεί εκ βάθρων η όποια ισορροπία στην εκκλησιαστική, την οικογενειακή και την κοινωνική ζωή των Ελλήνων πολιτών». Και συνεχίζει:
«Όσοι επιχειρούν να καταργήσουν την αργία της Κυριακής υποβαθμίζουν τον άνθρωπο και τον μετατάσσουν από ελεύθερο σε σκλάβο, λέγοντάς του: "Δούλευε και σκάσε! Σκάσε και δούλευε!". Με άλλα λόγια ο άνθρωπος από Βασιλιάς της Κτίσεως μετατάσσεται στην κατηγορία των ζώων! Το ζώο βόσκει, δηλ. εργάζεται, κοπρίζει και κοιμάται! Υπηρετεί το αφεντικό του! Δεν έχει "προσωπική ζωή"!

»Τώρα λοιπόν θα καταλάβετε το πώς και διατί είναι καταραμένη η εργασία της Κυριακής. Ο χρόνος της Κυριακής δεν είναι δικός μας! Ανήκει στον Θεό! Άρα ο χρόνος που χρησιμοποιείται για βιοπορισμό μας, για κέρδος κλπ., είναι χρόνος κλεμμένος! Τον κλέβουμε από τον Θεό! Επομένως τα παράγωγα αυτού του χρόνου είναι καταραμένα! Δεν έχουν την ευλογία του Θεού!».

Κατάληξη, εν άλλαις λέξεσιν: Μη συνουσιάζεσθε τας Κυριακάς, διότι κλέπτετε χρόνον από τον Θεό!

ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Τώρα καταλαβαίνετε για ποια «κάρβουνα» μιλάμε. Αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που ενίοτε εκλαμβάνονται ως αιρέσεις. Για παράδειγμα, ο μητροπολίτης

Αλεξανδρουπόλεως, Άνθιμος, διατύπωσε τη θαρραλέα άποψη να αλλάξει η περιβολή των κληρικών, δηλ. να φορούν και αυτοί αναξυρίδες (παντελόνια περσικά), και να καταργηθεί ο όρκος – θέμα με το οποίο ασχολήθηκε ετούτη η στήλη πριν από μερικούς μήνες. Ο «ανθικός» Άνθιμος, λέει:
«Συμφωνώ ότι η αμφίεση του κλήρου σήμερα είναι βαριά, κυρίως για τους εγγάμους κληρικούς, έχομε αγόρια για να γίνουν κληρικοί και δεν βρίσκουν εύκολα παπαδιές. Μια κοπέλα να παντρευτεί ένα αγόρι και την άλλη μέρα να τον δει δίπλα της με γενειάδα, με ράσα, με μανίκια, με καλυμμαύχια, η κοπέλα σοκάρεται, το ζούμε αυτό».

Δεν μπορώ παρά να συγχαρώ τον Άνθιμο. Επιτέλους, ιδού ένας παπάς που διαφέρει από τους «άνθρακες»! Επικροτώ τη θαρραλέα του απόφαση να βγει και να δηλώσει ότι πρέπει να καταργηθεί η ορκωμοσία της κυβέρνησης από τον Αρχιεπίσκοπο και να γίνεται ενώπιον του λαού και του Προέδρου της Δημοκρατίας. Ναι, η δημοκρατία δεν έχει ανάγκη από «θεία κατοχύρωση».

ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΧΑΛΚΕΝΤΕΡΟΣ

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κουράκης, πρότεινε να φορολογούνται ξεχωριστά όσοι δηλώνουν χριστιανοί ορθόδοξοι, και με τα χρήματα αυτά να μισθοδοτείται το πολυάριθμο αργόσχολο ορθόδοξο παπαδαριό. Έτσι το 10% των Ελλήνων πολιτών, που δεν δηλώνουν «χριστιανοί ορθόδοξοι», δεν θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν φόρους που θα τους ροφούν οι φαρδιές τσέπες των ορθόδοξων παπάδων.

Η πρόταση αυτή του βουλευτή μ’ εντυπωσίασε. Όντως, πρόκειται για μια λογική που λέει: οι ιερείς κάθε θρησκείας να μισθοδοτούνται από τους οπαδούς της. Τι πιο δίκαιο από αυτό; Είσαι πολυθεϊστής; Πλήρωσε εσύ τον ιερέα σου! Είσαι καθολικός; Πλήρωσε εσύ τον καρδινάλιό σου! Είσαι μουσουλμάνος; Πλήρωσε εσύ τον ιμάμη σου! Είσαι αθεϊστής; Είσαι τυχερός! Δεν πληρώνεις για θρησκευτικούς λειτουργούς που δεν τους χρειάζεσαι. Τόσο απλό και τόσο δίκαιο!

Έλα όμως που έρχεται το πολιτικό κόστος! Την καυτή πατάτα, που λέγεται «διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας», η σημερινή συγκυβέρνηση δεν τολμά να την πιάσει στα χέρια της! Δεν μπορώ να φανταστώ τον Σαμαρά να φορτώνει στο πολιτικό σαμάρι του την κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της πρωινής προσευχής στα κρατικά σχολεία. Δεν τον βλέπω να εισηγείται τον πολιτικό όρκο, την αναγνώριση του δικαιώματος καύσης των νεκρών σε κρατικά αποτεφρωτήρια, την κατάργηση της φοροαπαλλαγής των εισοδημάτων της Εκκλησίας από ακίνητα.

Δεν μπορώ να φανταστώ τον Σαμαρά ν’ αντικαθιστά στις αίθουσες των ελληνικών δικαστηρίων την εικόνα του Ναζωραίου με την εικόνα της δικής μας Ελληνίδας Θέμιδας (προσωποποίηση του θείου δικαίου, του νόμου και της τάξης). ‘Όχι, δεν μπορώ...

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου